dinsdag 7 februari 2017

5.5.17 Van Louisville naar Cody

Dag 2: een lange mooie rij-dag door Wyoming.

Officieel gaat de Yellowstone oost ingang pas op vrijdag 5 mei open.
Mocht er nog veel sneeuw liggen kan het zijn dat de weg nog gesloten is.
Dat zou betekenen dat we helemaal via Billings, Montana moeten rijden. Een extra route van bijna 4 uur.
Wij vinden het niet te doen om dat in één dag te rijden vandaar dat ik nog een overnachting in Cody heb geboekt.

We logeren één nacht in het Kings Inn hotel in Cody.

Mochten we op een redelijk tijdstip in Cody zijn halen we onze boodschappen bij Walmart. Denk hierbij aan de basisbehoeften zoals wijn, bier, water en cola. Maar uiteraard halen we ook fruit, rauwkost en broodbeleg. In onze kitchenette gaan we zelf voor ontbijt zorgen.
Als het weer de komende dagen een beetje meezit hopen we, zoals andere jaren, op een mooie plek te kunnen picknicken.

Mocht de weg open gaan, zijn we op 6 mei lekker op tijd in het park.
Mocht de weg nog niet open gaan, rijden we op 6 mei met een omweg richting Gardiner, Montana waar ons hotel voor de komende 9 nachten ligt.
------
Verslag

Tot een uur of 1.30 uur hadden we goed geslapen, daarna nog wat gedoezeld en om een uur of 4 was het écht klaar.

Net als iedere (USA) vakantie maakt Erik een kopje koffie voor ons en zitten we lekker in bed onze e-mail te checken en wat appjes te versturen.

Omdat we zo vroeg waren besloten we om al onze spullen al in de auto te brengen vóórdat we gingen ontbijten. Klokslag 6 uur zaten we aan het ontbijt, dat smaakte prima. Na nog even een sanitaire stop op onze kamer en het uitchecken waren we voor 6.45 uur on the road richting Cody in Wyoming.

Een lange route maar dat wisten we. We zijn regelmatig gestopt om foto's te nemen, de benen te strekken en te lunchen.

In 2008 heb ik via Max Waugh (een van onze Yellowstone vrienden) een magneet gekocht met het logo van het Yellowstone forum. Die magneet "plakken" we op de auto waardoor we als Y-netter kenbaar zijn voor onze Yellowstone vrienden. Uiteraard moesten we de magneet even fotograferen en hebben we maar gelijk de nummerplaat meegenomen in de foto.
Voor mij zou dat al totaal geen zin hebben, ik onthoud geen cijfers en/of nummerplaten!

In de buurt van Douglas, Wyoming zagen we een bordje: Natural Bridge. Omdat we toch weer de benen wilden/moesten strekken besloten we die te gaan bekijken/fotograferen. Hij lag op 5 mijl rijden maar dat vonden we geen probleem.
Toen we aankwamen waar we dachten te moeten zijn, bleken er diverse picknick plekken, toiletten en wandelroutes te zijn. Wandelen.....daar hadden we geen tijd voor maar we wilden natuurlijk wel de brug fotograferen. Als 2 van die nerds stonden we naar de plattegrond te kijken, niet ons sterkste punt! Naast het informatiebord lag een ijzeren bruggetje en ik dacht, ik kijk even....... en kijk.....daar stond hij in alle glorie op nog geen 10 meter afstand van het informatie bord, ha ha.

We hebben een paar foto's gemaakt en Erik is de korte afstand naar boven gelopen zodat ik hem óp de brug kon fotograferen. Tsja, iemand moet zich natuurlijk opofferen om beneden te blijven om die foto te maken, dat wilde ik graag voor jullie doen ;).

Onderweg kwamen we deze bekende nog tegen.

Daarna heeft Bram ons naar Evansville gebracht en hebben we lekker geluncht bij Applebee's.

Onderweg hebben we misschien wel 200 pronghorns (= antelopen) gezien, helaas konden we nergens veilig stoppen dus we konden geen foto maken. Waarschijnlijk zien we die ook in Lamar Valley in Yellowstone maar tóch, het zou leuk zijn.
Opeens minderde Erik vaart en een pronghorn wilde de weg over steken, toen Erik afremde blijf hij gelukkig staan en kon ik nog snel een foto maken, geen geweldige foto maar wel een bewijs dat we ze hebben gezien! Stel je toch voor dat jullie ons niet zouden geloven....

Verder is er niet veel te vertellen over de tocht, hij was op veel momenten mooi, op andere momenten saai maar in combinatie met het mooie weer gewoon genieten.

Oh ja, voordat ik het vergeet te vertellen: we hebben 2 koffers met vooral winterkleding bij ons en wat denken jullie.....het was vandaag ca. 28 graden, Celcius te verstaan! We liepen in korte mouwen en het is dat Erik geen korte broek bij zich had anders had dat makkelijk gekund.

Onderweg

Dubieuse wandversiering?!?!?

Nadat we waren ingecheckt, zijn we gelijk doorgereden naar de supermarkt. We hebben veel inkopen gedaan voor de komende dagen in Yellowstone. We maken zelf ontbijt in onze kitchen-room en we hopen tussen de middag (samen met onze vrienden Hélène en René en hun (schoon)moeder lekker buiten te lunchen. Dus ook daarvoor hadden we spullen nodig.
Tel daarbij op dat er ook geborreld moet worden.......conclusie..........een volle boodschappenkar met bier, wijn, water, cola, chips, koekjes en dan noem ik de gezonde dingen niet eens.
Och ja, we hebben vakantie.

Het is nu bijna 19.00 uur en we zitten op de kamer een borreltje te drinken en ik typ het verslag.
Erik gaat zo de foto's bekijken en uploaden, het zijn er vandaag niet zoveel.
Zo dadelijk gaan we bij de buren eten, bij Bubba's BBQ. Lekker te voet dus niemand hoeft te rijden.

Morgen gaan we dan eindelijk naar Yellowstone. De oost ingang is gelukkig open alleen is er gevaar voor lawines. Daarom is de weg bij de Sylvan Pass (2.600 m) van 13 - 18.00 uur gesloten. Hopelijk verandert deze informatie vannacht niet en kunnen we morgenvroeg gewoon het park in.

Of we iedere dag een verslag plaatsen, betwijfel ik maar zoals jullie van andere jaren weten, gaan we het zeker proberen.

Fijne dag !

1. Lekker weertje hoor, maar volgens mij word het Yellowstone ok niet heel verkeerd de komende dagen! Mooi die Natural bridge..... geniet morgen van Yellowstone.
    Groetjes Esther

2. Oh heerlijk 28 graden, dat is een meevaller. Heel veel plezier vandaag naar Yellowstone, gr Emmy

3. Wat een heerlijk weer! En ik waardeer het heel erg dat jij je opoffert, ik zie de waarde daarvan als geen ander in;-).
    Veel plezier!

4. Geweldig die brug,dank je wel voor je opoffering,en zalig dat weertje
    maakt de reis toch een stuk prettiger.wens jullie een hele mooie dag toe en kijk uit naar het volgende verslag.

5. Eindelijk tijd om jullie verslagen te lezen :) Eerst zelf vakantie gehad opruimen etc, dus nu even rustig lezen, wat verrassend die Arch onderweg, ga snel doorlezen :)