dinsdag 7 februari 2017

4.5.17 Vlucht van Brussel naar Denver

Dag 1: een lange reisdag.

Vandaag worden we om 7 uur opgehaald door Alfatax.
We hebben nog overwogen om een Sleep, Park, Fly bij Zaventhem, Brussel, te boeken maar we vonden het toch prettiger om door de taxi te worden gebracht en opgehaald.

Informatie over onze vluchten:

Vluchtnummer BA 0393
Brussel - Londen Heathrow  11.25 uur
Aankomst Heathrow  11.40 uur (plaatselijke tijd)
Vluchtduur 1.15 uur

Vluchtnummer BA 0219
Londen Heathrow - Denver  14.40 uur
Aankomst Denver 17.30 uur (plaatselijke tijd)
Vluchtduur 9.50 uur

Dit jaar logeren we weer in het La Quinta Inn & Suites Denver/Boulder in Louisville.

Dit jaar logeren we maar één nacht in Louisville, Colorado, omdat we de dag erna meteen noordelijk rijden om zo snel mogelijk in de buurt van Yellowstone te komen.
--------
Verslag:

En net als vorig jaar september hadden we geluk met onze plekken in het vliegtuig…. maar First things First.

Bij British Airways kun je van tevoren alleen zitplaatsen reserveren als je daarvoor betaalt. De prijzen variëren van 40 tot 75 euro p.p. per vlucht. Als je wacht tot 24 uur vóór vertrek krijg je de plekken echter gratis. We besloten om de gok te wagen.

Gisteren heb ik om klokslag 11.25 uur online ingecheckt en ik kon geen plekken reserveren, die stonden voor ons al vast. Gelukkig wel naast elkaar. Het vliegtuig heeft een 3/4/3 indeling en onze plekken waren aan het raam en een midden-stoel. Helaas dus geen gangpad stoel voor Erik.

Erik had afgelopen nacht onrustig geslapen, ik eigenlijk wel prima.
Alfa Tax stond al om 6.45 uur voor de deur maar we waren gelukkig al klaar. Het was ontzettend druk onderweg naar Zaventem/Brussel, het is er meestal erg druk maar vanwege alle regen waren er nog meer auto’s onderweg dan normaal. Gelukkig berekent Alfa Tax altijd ruim de tijd en we waren dan ook om ca. 8.45 uur op de luchthaven en konden vrijwel meteen inchecken.

Onze koffers waren gelukkig niet te zwaar en nadat we deze hadden ingeleverd zijn we lekker een kop cappuchino gaan drinken. We hadden niets nodig van de taxfree winkels en na nog wat rondgelopen te hebben zijn we naar onze gate gelopen.

We hebben onze e-mail en berichtjes gecheckt en gewoon zitten wachten totdat we konden boarden. Naast ons zat een dame en de vlucht van ca. 45 min. was zo voorbij.

Op Heathrow hebben we de borden gevolgd en zonder problemen kwamen we aan bij de bus die ons van terminal 5 naar terminal 3 zou brengen. Het ging allemaal gladjas maar het is best wel simplistisch geregeld. We zijn verwend door de mooie people movers in de USA! Er stonden veel mensen te wachten en de bussen waren niet eens zo groot zodat we niet met de eerste maar met de tweede bus mee konden. De bus reed over het vliegveld-terrein en binnen een minuut of 10 waren we in onze terminal.

Daar gingen we meteen door security, dat leverde gelukkig ook geen problemen.
Toen was het tijd om iets te gaan eten. We hebben even rondgewandeld en besloten bij Pret a Manger een broodje te gaan eten, een cola Zero en een fruitsalade erbij, onze magen waren weer gevuld en het was heerlijk.

We hebben nog wat winkels bekeken maar niets gekocht. Na een tijdje werd pas bekend bij welke gate we ons moesten melden en na ca. 15 min. lopen kwamen we aan bij gate 36. We maakten gebruik van de gratis wifi…..de tijd ging snel voorbij.

Bij het boarden namen we plaats op stoelen 43A (= raam) en 43B (= middelste stoel). Langzaam liep het vliegtuig vol maar nog steeds kwam er niemand naast ons zitten………..zou het weer gaan lukken?!
We durfden het beiden niet hardop te zeggen maar nadat de deuren waren gesloten en de captain door de intercom zei : boarding completed waren we toch wel ietwat euforisch! Zonder er zelf invloed op te hebben gehad, hadden we weer 3 stoelen voor ons tweeën. YEAH !! En eigenlijk hebben we 100 euro uitgespaard, daar gaan we vanavond bij de Outback Steakhouse een extra drankje van drinkenJ.

De vlucht ging voorspoedig, we hadden geen tegen wind dus bij vertrek wisten we al dat de vlucht “slechts” 9.40 uur zou duren. Uiteraard blijft het een lange zit maar och……. het is voor een goed doel zullen we maar zeggen.
Erik had thuis wat films van Netflix gedownload en heeft die bekeken. Ik heb gekeken naar Collateral Beauty en Lion, prachtige films, écht de moeite waard. Daarna heb ik naar Jackie gekeken, daar vond ik niet veel aan.

Het eten bij British Airways was overigens heerlijk. Erik had Thaise vegetarische curry met rijst en ik had de honey-glazed kip met zoete aardappel puree en erwten. Beiden hadden we een lekkere rode kool salade erbij en als toetjes……chocolade Mousse. Heerlijk!!

De stewards (er waren veel mannen) en stewardessen hebben ons regelmatig van water of andere drank voorzien, kortom niets te klagen.

Ruim voor op schema zijn we geland maar voordat zo'n vliegtuig dan daadwerkelijk bij de slurf is gaat er toch een hele tijd overheen.
Bij de zelf scan balies ging het ook prima alleen moesten we toen in een lange Efteling achtige rij door de douane. In ons vliegtuig zaten meerdere koppels met (hele) kleine kinderen en voor die duurde het toch écht veel te lang, was zo zielig !!

Eenmaal door de douance gingen we onze koffers ophalen en kijk..........ook die waren vanuit Brussel aangekomen, niets te klagen dus.

De Alamo bus die ons naar het autoverhuurbedrijf zou brengen, stond al klaar en bij aankomst waren we meteen aan de beurt. We hebben vriendelijk doch ferm geweigerd om ons iets extra's te laten aansmeren en in no time konden we uit 6 auto's kiezen. Het werd de eerste in de rij, een grote, witte GMC Terrain, echt een coole auto met een Colorado nummerplaat.

Bram (onze TomTom) heeft ons weer prima naar het hotel gebracht en nadat we de koffers op de kamer hebben gezet zijn we..........naar de Outback Steakhouse gereden. Erik een halve liter Samuel Adams en ik een heerlijke Margarita. Daarbij natuurlijk hun heerlijke brood met zachte boter en een blooming onion.

We hadden nog de illusie dat we daarna nog iets zouden bij bestellen maar dat was ijdele hoop, we waren gewoon te moe.

Nu zijn we op de kamer de foto's up to loaden die Erik met zijn mobiel heeft gemaakt.
We zijn al gedoucht en zo meteen............gaan we lekker slapen.

It's great to be back in the USA !!!

1. Oh heerlijk weer een verslag van jullie te mogen lezen, dat is prettig opstaan. Groetjes en veel plezier, Emmy

2. Heerlijk als zoën lange reis toch vuurspoedig verlüpt,weens uuch unne heerlikke daag tow mit veul sjoen foto's, dat v'r murege wir kinne mit geneette.

3. Fijn dat de reis zo voorspoedig is gegaan. Extra ruimte en als toetje blooming union met margarita....hoe goed kan je vakantie beginnen!

4. Welcome to the USA. Safe travels on the 8-10 hour drive to Yellowstone. I can't wait to hear about your adventures.

5. Wat heerlijk dat jullie reis zo goed verlopen is. Echte bofferds dat jullie weer 3 stoelen hadden -:). Nu kan het genieten echt beginnen. Have fun xxx.